Case: A-Insinöörit

Oma yhteyshenkilö on asiakkaan onni

A-Insinöörit on ketterä kiinteistö- ja rakennusalan suunnittelu- ja konsulttitalo, jolla on toimipisteitä ympäri Suomen ja henkilöstöä noin 800. Asiakkuus Loihella alkoi vuonna 2018, kun konsernissa lähdettiin kehittämään liikelahjojen, jakotuotteiden ja yritystekstiilien hankintaprosessia.

Johdon assistentti Heidi Jämsä kertoo, että aiemmin konsernin eri toimipisteillä teetettiin itsenäisesti omia settejä jakotavaroiksi. Merkkipäivämuistamiset, palvelusvuosilahjat, promotuotteet ja yritystekstiilit haluttiin jatkossa yhtenäisiksi ja samaan tilausjärjestelmään. Iso konserni, kolme toimialaa, toimipisteitä ympäri Suomen – lähtökohdat olivat Jämsän mukaan haastavat. Nyt heillä on harkittu, laadukas tuotevalikoima omassa, kätevässä verkkokaupassa ja Loihe huolehtimassa myös niin tuotteiden varastoinnista kuin kuljetuksistakin.

Yksi suurista tilauksista oli A-Insinöörien 60-vuotismerkkipäivän yhteydessä, jolloin koko henkilöstölle hankittiin softshell-takit. Jämsä suunnitteli Loihen kanssa mallikappaleiden kiertoaikataulun per toimisto. Loihe paketoi mallitakit lähetyslistoineen kiertämään kaikki toimipisteet, keräsi tilaukset ja toimitti tismalleen sopivat takit koko henkilöstölle sovitun aikataulun mukaisesti.

Jämsän mukaan Loihen tuotevalikoima on hyvä: innovatiivisen talon innovatiivisiin tuotetoiveisiin on pääsääntöisesti pystytty vastaamaan. Jämsä kertoo, että isossa roolissa onnistuneessa yhteistyössä on ollut heidän yhteyshenkilönsä Loihella, Irina Korte.

–  Irina tuntee talomme ja todella ymmärtää meitä. Hän tietää, mitkä tuotteet voisivat olla meille hyviä ja millä hintatasolla liikutaan. Hän osaa spesifioida ehdotukset juuri meidän näköisiksi, ja se säästää aikaa molemmissa päissä.

Jämsä ja Korte tapaavat muutaman kerran vuodessa tuotevalintojen tiimoilta. Jämsä arvostaa erityisesti sitä, että yhteyshenkilö on pysynyt samana koko asiakkuuden ajan.