Case: Bergé Auto Nordics

Partneri, joka kantaa vastuun

Bergé Auto Nordics ja sisaryhtiönsä Italmotor Finland vastaavat mm. Mitsubishin, Kian, Jeepin ja Fiatin maahantuonnista ja markkinoinnista Suomessa. Yhtiöiden brändituotehallinta on ulkoistettu Loihelle: automerkeille on brändätty satoja erilaisia tuotteita, ja avainasiakkuussopimus kattaa myös oman verkkokaupan sekä logistiikan varastointeineen ja kuljetuksineen.

– Tällainen kokonaisvaltainen kumppanuus on osoittautunut täydelliseksi ratkaisuksi meille. Se palvelee koko verkostoamme jälleenmyyjistä brändien vetäjiin, ja tuotevalikoima on aina ajan tasalla. Loihe on partneri, joka hoitaa koko paketin, ja me voimme keskittyä omaan toimintaamme, kertoo Bergé Auto Nordicsin toimitusjohtaja Miska Tammelin.

Tammelin ei haikaile aikaa, jolloin selailtiin paperikatalogeja ja tilailtiin tuotteita hajautetusti eri toimipisteisiin ja tapahtumiin. Vuodesta 2015 Loihe on toimittanut Bergé Auton brändeille keskitetysti yritystekstiilit, liikelahjat, jakotavarat, koeajolahjat, menekinedistämistuotteet, varustepaketit auton ostajille… – tuotevalikoima on hyvin runsas.

Tammelin kertookin yhtiönsä brändituotteiden kehittyneen melkoisesti viime vuosien aikana. Siinä missä myymälöissä aiemmin lähinnä jaettiin lippiksiä ilmaiseksi, myydään nyt tyylikkäitä merkkituotteita. Esimerkiksi Kia Stingerille suunniteltiin ”ihan nollasta” oma, kohderyhmään uppoava vaatemallisto pari vuotta sitten.

– Me pidetään erityisesti siitä, että tuotevalikoima elää ajassa. Loihen tiimi hengittää tätä alaa, ja he miettivät jatkuvasti uusia mahdollisuuksia asiakkaan puolesta – yleensä saadaan ehdotus uudesta tuotteesta ennen kuin on hoksattu itse sitä kysyä, Tammelin tuumaa.