Case: Ruskon Betoni

Asiakaspalvelun ytimessä

Valmisbetonin tuottamiseen ja siihen liittyviin palveluihin keskittynyt Ruskon Betoni Oy pitää päämajaansa Oulussa. Tehtaita on ympäri Suomen, noin 40, ja henkilöstöä noin 300. Yhtiön Pohjois-Suomen aluejohtaja Hannu Karppinen tilaa Loihelta vuosittain niin liikelahjoja, yritystekstiilejä kuin jakotavaraakin.

– Omat asiakkaamme arvostavat toiminnassamme korkeaa laatua sekä kotimaisuutta ja haluamme niiden heijastuvan myös asiakas- sekä henkilökuntalahjoihin. On ilo antaa lahjoja, jotka kuvastavat yrityksemme arvomaailmaa, Karppinen kertoo.

Karppinen sanoo tietävänsä hyvin tarkkaan etukäteen, millaisia tuotteita haluaa. Koska kyseessä on liikelahja/mainostuote, kaikkiin tuotteisiin tulee yrityksen logo. Joskus logon sijainti sekä väritys on aiheuttanut ylimääräistä mietintää, mutta vedoksia tehdään niin monta, että lopputulos miellyttää.

– Jos meidän näkemykset eivät ole jostain syystä kohdanneet, niin Loihella riittää kärsivällisyyttä, ja he muokkaavat tuotteita sekä logoja toiveideni mukaan. Joskus toivelistalla on ollut harvinaisempia tuotteita, joiden olemassaolosta tai saatavuudesta ei ole ollut täyttä varmuutta, mutta aina on heidän kauttaan sopiva tuote löytynyt.

Karppinen tykkää tehdä kauppaa suoraan toimitusjohtaja Stenka Heinon kanssa, joka tuntee alan läpikotaisin. Karppinen myöntääkin – hymyssä suin – ettei taida olla asiakkaana sieltä helpoimmasta päästä. Hän nostaa hattua sille, että kärsivällisyyttä riittää ja palvelu on hyvää asiakkuuden kaikilla osa-alueilla, suunnittelupalvelusta valmiisiin tuotteisiin ja paketointiin.