Liikelahja tarjoaa loistavan mahdollisuuden vahvistaa yrityksesi brändiä. Kun lahja on valittu huolella ja se heijastaa yrityksesi arvoja, lahja toimii tehokkaana brändin näkyvyyden lisääjänä ja brändimielikuvan vahvistajana. Liikelahjojen kasvavana tuoteryhmänä on jo pitempään ollut ekologiset tuotteet. Niiden saatavuus on moninkertaistunut lyhyessä ajassa, kun tuotekehityksen saralla on tapahtunut huimia muutoksia. Kierrätettyjen materiaalien monipuolisuus on mahdollistanut sen, että melkein mistä tahansa tuotteesta on saatavilla ekologinen vaihtoehto. Kaiken kokoisille yrityksille tuotteen ekologisuus on arvo, ja se näkyy liikelahjavalinnoissa.
Liikelahjana vaate tai asuste, jossa on yrityksen logo tai nimi, on myös loistava mainospinta. Liikelahjaksi lahjakortin saaneiden lunastetuin tuote on vuodesta toiseen ollut bränditekstiili. Lahjansaaja siis arvostaa laadukasta merkkivaatetta, ja vaatelahjaan logo kannattaa painaa hillitysti ja tyylillä. Selvityksemme mukaan myös muut tuttujen brändien tuotteet ovat suosituimpien lahjojen joukossa. Muun muassa kodin tekstiilit, kattaustuotteet ja erilaiset designesineet.
Työntekijöille suunnattu lahja toimii motivoivana tekijänä ja osoittaa arvostusta. Usein myönteisen palautteen antaminen ja vastaanottaminen on vaikeaa, vaikka sillä poikkeuksetta on positiivinen vaikutus koko työyhteisössä. Tyytyväinen työntekijä on usein motivoituneempi ja sitoutuneempi. Kun sanat eivät riitä, lahja on investointi, joka tuottaa moninkertaisesti iloa ja jatkuvuutta.
Päivi Partanen
Loihe Oy, Markkinointi- ja viestintäpäällikkö