27.1.2023

Vahvempi brändi

Visuaalisella viestinnällä vaikutetaan positiivisesti yrityksen liiketoimintaan, sekä kasvatetaan bränditunnettuutta vaivattomasti. Yritys, joka hyödyntää visuaalisia elementtejään laajasti, jää ihmisten mieliin. On tutkittu, että ihminen muistaa vain noin 10 % kuulemastaan, mutta nähdystä informaatiosta 65 %. Tavoitteena kannattaa pitää, että yleisö ei muista ainoastaan yrityksen brändiä vaan myös tunnistaa sen.

Yrityksen brändi-ilmeen mukainen visuaalinen portfolio mahdollistaa sen, että yritys muistetaan ja tunnistetaan. Yleisölle on helppo viestiä yrityksen arvoista ja ideologiasta visuaalisten elementtien kautta, ja näin yritys pääsee itse vaikuttamaan brändiinsä liitettävien mielikuvien muodostumiseen, eli imagoon. Brändin rakentamisessa imago on kuluttajan mielessä muodostuva kokonaiskuva yrityksestä, joten tähän vaikuttaminen on osa yrityksen brändin rakennustyötä.

Yrityksen ja yleisön välinen suhde sekä vuorovaikutus rakentuvat visuaalisten elementtien kautta ja niiden ympärille. Sitoutuneisuutta ja brändiuskollisuutta lisätään visuaalisella viestinnällä, ja sen rooli on merkittävä luotettavuuden mittaamisessa. Mieleenpainuva brändikokemus herättää yleisössä luottamusta. Visuaalisuuden kautta yritys voi viestiä omasta toiminnastaan uskottavasti, sekä sen avulla yritys voi vaikuttaa mielikuvien muodostumiseen näyttämällä vain sen mitä haluaa näyttää, mitä mielikuvia haluaa herättää ja millaista viestiä itsestään haluaa kuljettaa. Yrityslahjojen, jakotuotteiden ja yritystekstiilien muodossa kulkeva visuaalinen viesti on tehokas ja mieleenpainuva, sekä niiden voima on moninkertainen. Tuotteiden mukana kulkee yrityksen arvopohja, josta keskustellaan kahvihuoneissa ja lounastauoilla.

Tarjoamme tuotteita, joiden avulla brändisi voi nousta lentoon, ja osaamme kertoa, mitkä ovat vaikuttavimmat profiilivaatteet, giveaway-, liikelahja- ja yritystekstiilituotteet, joilla brändisi jää pysyvästi mieleen.

Päivi Partanen

Loihe Oy, Tuotepäällikkö

Tuotteet